Svenska
Gamereactor
nyheter

Spana in hur The Mandalorian skapades

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Lucasfilms populära rymdäventyr leder vägen i digitalt filmskapande tack vare en lång rad nya innovationer och nu lyfter Industrial Light & Magic på locket och låter oss titta närmare på hur säsong två skapades. Den nya tekniken har tillåtit Jon Favreau en helt ny frihet i sitt filmande och är rejält imponerande att se i rörelse. Spana in produktionsvideon HÄR.

For the second season of Lucasfilm's hit Disney+ series, The Mandalorian, Industrial Light & Magic reengineered their StageCraft virtual production platform rolling out version 2.0 in which ILM introduced among other things, Helios, Industrial Light & Magic's first cinematic render engine designed for real-time visual effects. Engineered from the ground up with film and television production in mind, Helios offers incredible performance, high fidelity real-time ray tracing, the ability to rip through scenes of unparalleled complexity, all while leveraging ILM's unrivaled color science, and was designed from the start to work seamlessly with ILM StageCraft.

The purpose-built, production-hardened platform allows filmmakers to explore new ideas, communicate concepts, and execute shots in a collaborative and flexible production environment.

Förhoppningsvis får vi snart se fler filmskapare som drar nytta av tekniken som innebär ett stort steg framåt för filmindustrin. Ruskigt tufft. Nu hoppas vi bara på att den tredje säsongen av The Mandalorian inte dröjer allt för länge. Vad anser ni andra, är detta framtiden och kommer det ta död på greenscreens?

Spana in hur The Mandalorian skapades
Nya hemmabion? Ja tack. Donationer välkomnas.


Loading next content