Svenska
Gamereactor
nyheter
Returnal

Returnal körs i dynamisk 4K och 60 bilder per sekund med ray-tracing

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Du vet förmodligen redan vid det här laget att ray-tracing är en läcker effekt men också en rejäl belastning för GPU:n, vilket vanligtvis innebär att du måste sänka upplösning eller bilduppdatering för att kunna lägga till det. Men det finns några spel som inte tvingar dig att välja.

Finska Housemarque levererar ett exempel på just detta med sitt kommande Returnal. Via en nu borttagen tweet från Playstation Portugal har det nu avslöjats att Returnal körs i dynamisk 4K med 60 bilder per sekund och ray-tracing. Därmed kan vi alltså vara beredda på ett snyggt spel när Returnal lanseras exklusivt för Playstation 5 den 30 april.

HQ
Returnal

Relaterade texter

Phrike dödar flest spelare i Returnal

Phrike dödar flest spelare i Returnal

NYHET. Skrivet av Jonas Mäki

Returnal är som bekant ett tämligen svårt spel, och faktum är att vi spelare dött över nio miljoner gånger i det. Och flest dödsfall står ruskpricken Phrike för. Detta...

Gamereactor Live: Dags att lira Returnal

Gamereactor Live: Dags att lira Returnal

NYHET. Skrivet av Jonas Mäki

Vi gör snart helg här på redaktionen, men först ska vi streama den Playstation 5-exklusiva titeln Returnal, utvecklad av finska Housemarque. Vi bjuder därmed på...

Kolla in Returnals lanseringstrailer

Kolla in Returnals lanseringstrailer

NYHET. Skrivet av Jonas Mäki

På fredag släpps årets första Playstation 5-exklusiva spel, Returnal, och de första intrycken har trevlig nog varit positiva. Tyvärr får vi inte dela våra åsikter om...



Loading next content


Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy