Svenska
Gamereactor
nyheter
Bioshock 4

Bioshock 4 tycks använda Unreal Engine 5

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i

Epics grafikverktyg Unreal Engine 5 har redan från start sett lovande ut i offentliga teknikdemonstrationer och vissa utvecklare har redan bekräftat att de använder den för sina spel. Detta inkluderar Senuas Saga: Hellblade II från Ninja Theory, det kommande rollspelet från Inxile Studios, Dragon Quest XII: The Flames of Fate från Square Enix samt The Coalitions kommande projekt.

HQ

En annan studio som verkar använda Unreal Engine 5 är Cloud Chamber. Detta är utvecklaren som fått i uppdrag att skapa framtida äventyr i Bioshock-serien, och de letar för närvarande efter en senior gameplay programmer, med uppgift att: "Work within Unreal Engine 5 adapting existing systems and building new technology in order to fulfill the project's technical needs and creative goals"

Vi tror tyvärr fortfarande att Bioshock är minst två år bort, så förvänta dig inte att se det på E3 i år, även om konstigare saker såklart har hänt (och vi har gärna fel här). I alla lägen har spelet chans att bli redigt snyggt, detta eftersom Unreal Engine 5 är ett kraftfullt verktyg.

Bioshock 4

Tack GamingBolt

Relaterade texter

3
Bioshock 4 tycks använda Unreal Engine 5

Bioshock 4 tycks använda Unreal Engine 5

NYHET. Skrivet av Jonas Mäki

Epics grafikverktyg Unreal Engine 5 har redan från start sett lovande ut i offentliga teknikdemonstrationer och vissa utvecklare har redan bekräftat att de använder den...



Loading next content