LIVE
HQ
logo hd live | Pepper Grinder
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Svenska
      Gamereactor
      nyheter
      Forza Horizon 5

      Forza Horizon 5 använder ray tracing för att förbättra ljudet

      Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

      * Obligatoriskt att fylla i
      HQ

      Ray tracing är ju som vi alla vet primärt en grafikteknologi för att rendera en bana för ljuset vilket i praktiken innebär att spel som använder det innehåller klart snyggare ljus än spel som inte använder tekniken. Nu har dock Forza Horizon-britterna hemma hos Playground Games pratat lite om hur överraskade de blev av hur användbart ray tracing är för ljud i spel.

      Tydligen använder man ljusets "banor" för att frakta ljud och på det viset har Playground byggt en långt mer realistisk akustik i den kommande femman, eftersom ljudet skickas ut via dessa pixelbanor, och känner själv om det stöter på ett hus, en sten eller en motståndarbil för att sedan skicka tillbaka ett eko som anpassas efter den typ av yta (eller ingen yta) som det studsat mot. Väldigt fränt. Det verkar helt klart som att Forza Horizon 5 kan komma att bli det audiovisuellt mest imponerande arkad-racingspelet någonsin, av det vi hittills sett. Här kan du kika in en podcast där utvecklarna berättar mer!

      Forza Horizon 5
      Forza Horizon 5
      Forza Horizon 5

      Relaterade texter



      Loading next content