Svenska
Gamereactor
nyheter
Lost Judgment

Crunch-kulturen synas i Lost Judgment-sidouppdrag

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Redan i The Last of Us: Part II hade Naughty Dog lagt in ett litet påskägg där man hänvisade tydligt till det faktum att studion anklagas för att ha så kallad crunch-kultur där folk förväntas jobba orimligt hårt och länge. Nu gör Ryu ga Gotoku Studio samma sak i kommande Lost Judgment. Vi ska inte spoila hela sidouppdraget, som lägger stort fokus på crunch-kulturen och hur det egentligen är att utveckla dessa stora spel, men låt oss bara säga att du får i uppgift att hitta en director som på ett mystiskt sätt försvann i närheten av ett spels lansering. Du kan se några exempel på vad han säger efter att ha blivit upptäckt i bilderna nedan.

Tror du att dessa referenser är rop på hjälp från utvecklarna, att de gör sig lustiga över det återuppväckta fokuset på det i spelbranschen eller något annat?

Lost Judgment
Lost Judgment

Relaterade texter



Loading next content